Treeniä, treeniä

Välillä on ihan pätevää tehdä muutakin treeniä kuin aikidoa. Mieli lepää ja on hyvä olla välillä erossa rakkaasta harrastuksesta. En tietenkään tähän pakota tai yllytä, mutta itselleni tämä on toiminut vallan mainiosti. Ihan perussetti viikolle voisi olla seuraavanlainen. Otetaan esimerkkinä mökkiviikko, jolloin on hyvä rentoutua. Tuolloin on hyvä esimerkiksi uida, käydä kävelyllä, tehdä pientä punttitreeniä pihakivillä ja monella muulla tavalla.

Siinä sivussa on hyvä nauttia mainioista maisemista ja käydä vaikkapa soutelemassa veneellä, sekin käy ihan hyvästä hikitreenistä jos tarve näin vaatii. Mökillä keskittymistä voi treenata vaikka tikkaa heittämällä, se kun vaatii ihan keskittymistä täysillä. Tiettyjä koordinaatioliikkeitä voi harjoitella vaikkapa pelaamalla petanqueta tai mölkkyä, tuota tarkkuutta vaativaa peliä.

Irtiotto kaikesta kannattaa

Tärkeintä on ottaa hieman etäisyyttä arjesta ja tehdä mukavia juttuja. Joskus on tietty ihan kiva lähteä reissuun johonkin pidemmällekin ja unohtaa muut harrastukset kokonaan. Voin kertoa että viikko auringon alla tekee kaikin puolin hyvää ja saa sielun ja ruumiin lepäämään. Toki mielikuvaharjoittelut voi hoitaa missä tahansa ja milloin vain, mutta tärkeää on että saat pienen paussin kaikesta mikä liittyy siihen oravanpyörään minkä ihminen on luonut.

Ainakin itselleni Aikido on todella upea tapa päästä eroon arjen askarruttavista asioista ja olen käsittänyt että ne ovat myös näin monella muullakin. Aikidosta on apua varsinkin mielen kanssa ja monet harjoitteista tukevat oman elämän kanssa toimimista.

Onko sinulla jotain keinoja joiden avulla jätät kaikki arkihuolesi taakse?  Liittyykö se jotenkin aikidoon tai johonkin muuhun harrastukseen? Entä mitkä ovat sinun nollauskeinosi? Oletko kehittänyt jonkun tietyn rutiinin jonka avulla voit nollata päivän tai viikon kiireet ja murheet? Haluaisitko kenties jakaa sen meidän kanssamme?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *